kursor na marketing

10 maja 2016 w Krakowie odbyła się 3. edycja spotkania marketingowego „Kursor na Marketing”. Wcześniejsze edycje dotąd miały miejsce w Katowicach. Tematem przewodnim krakowskiej edycji był marketing na Facebooku.

Organizatorzy zaznaczali, że na konferencji pojawią się trendy na Facebooku, praktyczne porady oraz przykłady. Spotkanie było skierowane do osób, które dopiero zaczęły swoją przygodę z Facebookiem i szukały sprawdzonych rozwiązań marketingowych, ale również dla tych, którzy codziennie działają na tej platformie społecznościowej i ciągle poszukują najlepszych sposobów do wykorzystania jej potencjału.

Jak oceniamy całe wydarzenie? Pominiemy całkowicie potknięcia techniczne, ponieważ one zdarzają się każdemu (brak łączności z internetem) czy organizacyjne (zburzenie harmonogramu spotkania poprzez wymieszanie wystąpień i przedłużanie przerw; niedokładnie oznaczona lokalizacja spotkania na stronie www oraz samo miejsce spotkania).

Jeśli chodzi o same prezentacje, nie możemy nic im zarzucić. Były rzeczowe, sprawnie poprowadzone i skupione na praktycznych zastosowaniach. W naszym przypadku ugruntowały już posiadaną wiedzę, a przez fakt, że naprawdę były konkretne i ze stosownymi przykładami, przekazywana wiedza została wchłonięta w przyjemny sposób przez innych uczestników konferencji.

Zdecydowanie na plus spotkania była liczba uczestników. W samej sali było nas 30 osób (w tym organizatorzy), ale to kameralne grono sprawiło, że charakter konferencyjny często ulegał załamaniu i przechodziliśmy w warsztaty. W tak małej grupie możliwy był dialog i prelegenci z tej szansy korzystali, nie zawsze otrzymując odpowiedzi od uczestników, ale przynajmniej mieli możliwość odwrócenia komunikacji i to oni zadawali pytania.

Poruszane tematy:
„Start komunikacji: tworzenie strategii i harmonogramu działań”
„Targetowanie – pokaż się potencjalnym klientom i sprzedawaj online”
„Kreacja graficzna a efektywność reklam”
„Zarządzanie reklamami – Ads Menager i Power Editor”
„Integracja Facebooka ze stroną internetową i Piksel konwersji”
„Metody płatności na Facebooku. Obsługa menadżera firm”
„Content marketing – sztuka dobrego copywritingu w postach”
„Video marketing – zwiększ zasięgi za darmo”
„Dodatkowe narzędzia dla marketera”
„Case study – przykłady idealnie prowadzonych fanpagów”

Jakbyśmy mieli wskazać najlepsze prezentacje, to niewątpliwie numerem jeden była prezentacja  Pawła Badury, który pokazywał na przykładach skutecznie prowadzone fanpage’a, również posiłkując się swoimi profilami społecznościowymi, jak chociażby „Gwara Zagłębiowska dla Ciućmoków”, dzięki czemu przedstawiane przez niego liczby czy wnioski były realnie osadzone. Sama prezentacja była ciekawa i bogata w przykłady, temat również lekki, dlatego też przyjemnie słuchało się prelegenta, który  nawiązał dobry kontakt z uczestnikami.

Drugą prezentacją, o której warto wspomnieć, to prezentacja o wideo marketingu przygotowana przez Mateusza Kowalczyka. Miała wszystko to, co lubimy – konkrety, przykłady oraz… liczby, czyli to, w jaki sposób kampanie marketingowe przełożyły się na cele firmy (sprzedażowe czy wizerunkowe).

Samo spotkanie oceniamy bardzo dobrze, chociaż jak wspomnieliśmy wyżej, były potknięcia. Jednak wolimy się skupić na kwestiach merytorycznych, a im ocenę wystawiamy bardzo dobrą, a reszta… reszta jest już milczeniem.  (oczko)

kursor na marketing krakow

Kursor na Marketing – Kraków

 

kursor na marketing Katarzyna Wojciechowska

Katarzyna Wojciechowska (OFFON Agency)

 

kursor na marketing Paweł Badura

Paweł Badura (Komart Agencja Reklamowa)

 

kursor na marketing Agnieszka i Kuba

Jakub Zachnik i Agnieszka Wyszyńska

 

kursor na marketing Agnieszka Wyszyńska

Agnieszka Wyszyńska (Obiektywna)

kursor na marketing Łukasz Drywa

Łukasz Drywa (Go Comms)

kursor na marketing Mateusz Kowalczyk

Mateusz Kowalczyk (OFFON Agency)